top of page

Polityka prywatności

§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.    Definicje pojęć:


a)    Administrator- Michał Michalik, ul. Przelot 17, 60-408 Poznań, e-mail: ruszajmy@californiawpoznaniu.pl
b)    Dane osobowe- informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię, nazwisko, data urodzenia, PESEL, numer telefonu, adres poczty elektronicznej, a także dane o geolokalizacji zgromadzone przez nadajnik GPS umieszczony w samochodzie Volkswagen California, w szczególności dane o aktualnym położeniu oraz trasie przejazdu;
c)    RODO- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
d)    Użytkownik- osoba fizyczna korzystająca ze strony internetowej www.californiawpoznaniu.pl, w tym dokonująca za jej pośrednictwem rezerwacji wstępnej samochodu Volkswagen California;
e)    Najemca- osoba fizyczna zawierająca z Administratorem umowę najmu pojazdu;


2.    Polityka prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich ze strony internetowej www.californiawpoznaniu.pl oraz dane Najemców zawierających Umowy najmu samochodu Volkswagen California w związku z dokonaniem jego rezerwacji za pośrednictwem ww. strony internetowej.


3.    Nadrzędnym celem Administratora jest zapewnienie przetwarzania i ochrony danych osobowych Użytkowników i Najemców zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności zgodnie z przepisami RODO.


4.    Administrator wskazuje, iż podanie przez Użytkownika/ Najemcę danych osobowych w postaci imienia i nazwiska, daty urodzenia, adresu zamieszkania, adresu e-mail, numeru telefonu jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do odpowiednio dokonania przez Użytkownika wstępnej rezerwacji pojazdu oraz przez Najemcę do zawarcia umowy najmu pojazdu.

§ 2
ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

1.    Dane osobowe przetwarzane są przez Administratora na podstawie:


a)    art. 6 ust. 1 lit. b RODO- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, w szczególności dokonania wstępnej rezerwacji Pojazdu oraz zawarcia Umowy jego najmu;
b)    art. 6 ust. 1 lit. c RODO przetwarzanie jest niezbędne do wykonania obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, w szczególności obowiązków wynikających z przepisów podatkowych oraz przepisów o rachunkowości;
c)    art. 6 ust. 1 lit.  f RODO do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, w szczególności do dochodzenia roszczeń czy śledzenia i analizy ruchu na stronie internetowej; w odniesieniu do danych lokalizacyjnych z GPS: celem ochrony mienia Administratora, w szczególności zapobiegania i szybkiego wykrywania kradzieży i innych czynów niedozwolonych;

d)    odrębnej zgody Użytkownika/ Najemcy- art. 6 ust. 1 lit a RODO jeżeli jej udzielenie jest konieczne dla zapewnienia zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych i nie znajduje zastosowania żadna z ww. podstaw prawnych przetwarzania danych; udzielenie zgody przez Użytkownika/ Najemcę na przetwarzanie danych osobowych w takim wypadku jest dobrowolne; udzielona zgoda na przetwarzanie danych osobowych może być odwołana w dowolnym czasie, co pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.


2.    Administrator danych osobowych dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów podmiotów, których dane osobowe dotyczą, a w szczególności zapewnia, że: zbierane przez niego dane osobowe są przetwarzane zgodnie z prawem; są zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; pozostają merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane.
 

§ 3
UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKÓW/ NAJEMCÓW

1.    Każdy z Użytkowników/ Najemców w odniesieniu do swoich danych osobowych zgromadzonych przez Administratora ma prawo do:


a)    dostępu do danych osobowych- uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są jego dane osobowe. Jeśli Administrator przetwarza dane osobowe Użytkownika/ Najemcy ma on prawo do uzyskania informacji o (i) celach przetwarzania danych osobowych; (ii) kategorii danych podlegających przetwarzaniu; (iii)  odbiorcach danych lub ich kategoriach, którym zostały/ zostaną one ujawnione; (iv) planowanym okresie przechowywania danych osobowych bądź kryteriach ustalenia tego okresu; (v) prawie żądania od Administratora sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych oraz o prawie wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania (vi) prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego; 
b)    otrzymania kopi danych osobowych- uzyskania kopii danych podlegających przetwarzaniu, przy czym pierwsza kopia jest bezpłatna, a za kolejne kopie Administrator może nałożyć opłatę w rozsądnej wysokości, wynikającą z kosztów administracyjnych (art. 15 ust. 3 RODO);
c)    sprostowania- żądania sprostowania dotyczących danych osobowych, które są nieprawidłowe, lub uzupełnienia niekompletnych danych (art. 16 RODO);
d)    usunięcia danych osobowych- żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli Administrator nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane nie są już niezbędne do celów przetwarzania bądź osoba, której dane dotyczą cofnęła zgodę na ich przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej ich przetwarzania (art. 17 RODO);
e)    ograniczenia przetwarzania danych- żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO), gdy:
i.    osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych;
ii.    przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się ich usunięciu, żądając ograniczenia ich wykorzystywania;
iii.    Administrator nie potrzebuje już tych danych, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
iv.    osoba, której dane dotyczą wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą;
f)    przenoszenia danych- otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych dotyczących Użytkownika, które dostarczył on Administratorowi, oraz żądania przesłania tych danych innemu Administratorowi, jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, lub umowy z nią zawartej oraz jeżeli dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany (art. 20 RODO);
g)    sprzeciwu- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w prawnie uzasadnionych celach Administratora, z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, w tym wobec profilowania. Administrator dokonuje oceny istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osób, których dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Jeżeli zgodnie z oceną interesy osoby, której dane dotyczą, będą ważniejsze od interesów Administratora, Administrator będzie zobowiązany zaprzestać przetwarzania danych w tych celach (art. 21 RODO);
h)    cofnięcia zgody- w każdym momencie i bez podawania przyczyny, lecz przetwarzanie danych osobowych dokonane przed cofnięciem zgody nadal pozostanie zgodne z prawem. Cofnięcie zgody spowoduje zaprzestanie przetwarzania przez Administratora danych osobowych w celu, w którym zgoda ta została wyrażona.

2.    Wniosek o realizację ww. praw realizować można poprzez pisemny wniosek wysłany na adres Administratora, bądź drogą mailową na adres: ruszajmy@californiawpoznaniu.pl.


3.    Wniosek, o którym mowa w ust. 2 powyżej musi zostać sformułowany w sposób precyzyjny i w szczególności wskazywać jakie żądanie ma zostać zrealizowane, jakich celów przetwarzania dotyczy żądanie, jakie rodzaju przetwarzania danych wniosek dotyczy. W razie potrzeby Administrator jest uprawniony do wystąpienia z prośbą o doprecyzowanie/uzupełnienie wniosku o dane potrzebne mu do należytego wykonania wniosku.


4.    Administrator w ciągu miesiąca od otrzymania wniosku, poinformuje wnioskodawcę o działaniach podjętych w związku z wnioskiem. W razie konieczności Administrator poinformuje wnioskodawcę o konieczności przedłużenia terminu odpowiedzi z podaniem przyczyny przedłużenia terminu.


5.    Osoba, której dane dotyczą, może wnieść skargę do organu nadzoru, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Skargi składać można w formie:


a)    pisemnej na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa;
b)    elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP.

 

§ 4
OKRES, PRZEZ KTÓRY DANE SĄ PRZECHOWYWANE

1.    Dane osobowe przetwarzane w celu zawarcia lub wykonania umowy będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy, a po jego upływie przez okres niezbędny do zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń przysługujących Administratorowi i w stosunku do niego. 


2.    Dane osobowe przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze przetwarzane będą do czasu wykonania tego obowiązku.


3.    Dane osobowe przetwarzane na podstawie odrębnej zgody przetwarzane będą do czasu jej odwołania.


4.    Dane osobowe przetwarzane do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora przetwarzane będą do czasu będą do czasu zgłoszenia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, chyba że Administrator wykaże istnienie prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. 

§ 5
KATEGORIE ODBIORCÓW DANYCH

Dane osobowe Użytkownika/ Najemcy mogą być udostępniane podmiotom powiązanym z Administratorem, firmom windykacyjnym, operatorom pocztowym, przewoźnikom, partnerom świadczącym usługi techniczne, dostawcom usług hostingowych i systemów informatycznych, podwykonawcom Administratora, innym podmiotom świadczącym usługi na rzecz Administratora i pracownikom lub współpracownikom takich podmiotów.

§ 6
PLIKI COOKIES

1.    Na stronie internetowej www.californiawpoznaniu.pl wykorzystywane są pliki cookies, tj. pliki tekstowo-numeryczne, które są zapisywane przez system teleinformatyczny w systemie teleinformatycznym Użytkownika (na komputerze, telefonie lub innym urządzeniu Użytkownika, z którego dokonano połączenia ze stroną internetową) podczas przeglądania ww. strony internetowej i pozwalają na późniejszą identyfikację Użytkownika w przypadku ponownego połączenia z tą stroną internetową z urządzenia (np. komputera, telefonu), na którym zostały zapisane.


2.    Pliki cookies zbierają dane dotyczące korzystania ze strony internetowej  przez Użytkownika, a ich głównym celem jest ułatwienie Użytkownikowi korzystania z niej, dostosowywanie strony do potrzeb i oczekiwań danego Użytkownika, badanie ruchu Użytkowników w jej ramach.


3.    Podczas pierwszej wizyty Użytkownika na stronie internetowej www.californiawpoznaniu.pl  wyświetlona zostanie informacja na temat stosowania plików cookies. Zaakceptowanie przez kliknięcie w przycisk: „Akceptuję”  i zamknięcie tej informacji oznacza, że Użytkownik wyraził zgodę na wykorzystywanie plików cookies zgodnie z postanowieniami niniejszej Polityki Prywatności. 


4.    Wykorzystanie zebranych za pośrednictwem wymienionych powyżej technologii danych w ww. celach odbywa się na podstawie zgody Użytkownika na wykorzystanie plików cookies. Zgoda może być w każdym momencie wycofana. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies, włączając w to wycofanie zgody na korzystanie z plików cookies, za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności strony internetowej. W każdej chwili pliki Cookies mogą być przez Użytkownika usunięte poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej. 

§ 7
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.    Administrator danych osobowych stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych osobowych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane osobowe przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.


2.    Niniejsza polityka prywatności obowiązuje od chwili ogłoszenia, przez które rozumie się zamieszczenie jej pełnej treści na stronie internetowej dostępnej pod adresem www.californiawpoznaniu.pl w zakładce Polityka prywatności ze wskazaniem daty zamieszczenia. Polityka prywatności może ulec zmianie, w szczególności aktualizacji. Wszelkie zmiany polityki prywatności, w tym jej aktualizacje będą publikowane na ww. stronie internetowej ze wskazaniem daty zamieszczenia. Zmieniona Polityka Prywatności obowiązuje od chwili jej publikacji na powyższej stronie internetowej.

§ 8
KONTAKT

We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych Użytkowników i Najemców, w tym w szczególności w sprawach związanych z Polityką prywatności można skontaktować się z Administratorem pod adresem: ul. Przelot 17, 60-408 Poznań, adres e-mail: ruszajmy@californiawpoznaniu.pl.

bottom of page